S a l a m
İkinci dünya müharibəsinin yenicə qurtardığı, ölkədə böyük kadr çatışmazlıığının olduğu
və az-maz savadı olanların məktəblərə müəllim təyin edildiyi illərdə Abbasqulunu Laçının
Dambulaq ibtidai məktəbinə müəllim təyin edirlər. O zamanlar maarif şöbəsində inspektor
vəzifəsində işləyən Səttar müəllim payızın sonlarında məktəbəri yoxlamağa çıxır. O dövrdə
rayonda cəmi on-on beş maşın varmış və üstəlik bir çox kəndlərə heç maşın yolu çəkilməyib-
miş. Buna gırə də rayonun məsul işçiləri əksər kəndlərə atla gedərmişlər.
Əlqərəz, Səttar müəllim, o kənd sənin, bu kənd mənim, məktəbləri gəzə-gəzə gəlib çıxır
Dambulağa. Kəndin məktəbi qədimdən qalma bir qaradamada yerləşirmiş. İnspektor həmin
tikiliyə yaxınlaşanda içəridən uşaqlarin qatma-qarışıq hay-küy səslərini eşidir. Əvvəl elə bilir ki,
orada müəllim yoxdur. Yaxınlaşdıqca aradabir qulağına müəllimin də səsi gəlir: “Sakit!”,“Kəsin
səsinizi!”. Səttar müəllim qapını döyür, Abbasqulu müəllim ucadan və əsəbi: “Gəl!”— deyir.
İnspektor içəri girəndə şagirdləri idarə edə bilmədiyindən, halı özündə olmayan müəllim
lap dolaşır. Səttar müəllim görür ki, burada hər yaşdan olan uşaq var; adı ibtidai məktəb
olsa da, 7 yaşdan tutmuş 16-17 yaşa kimi. Özü də müəllim siniflərə cüt-cüt, iki növbədə dərs
keçmək əvəzinə, dörd sinfin şagirdini yığıbdı bir yerə. O bu məsələyə görə müəllimi tənbeh
etməyi sonraya saxlayıb, qaydaya uyğun: “ Salam, uşaqlar!”— deyir. Bu naməlum “qonağın”
içəri girməsi ilə ani olaraq səslərini kəsib sonsuz maraq və qorxu dolu baxışlarını ona zilləmiş
uşaqlar, bu sözləri eşidər-eşitməz, hamılıqla yerlərindən qalxib inspektorun üstünə cumur, bir-
birini itələyə-itələyə əllərini ona doğru uzadırlar: “Salam!”, “Salam!”, “Salam!”...
Bu qəfləti “hücum” və qarışıqlıqdan inspektor özünü itirir. Bunu görən Abbasqulu müəl-
lim dərhal onun köməyinə çatır; yanında saxladığı çubuğu stolun üstünə döyəcləyə-döyəc-
ləyə uşaqlara təpinir: “Oturun yerinizdə!”. Müəllimlərinin nəyə hirsləndiyini heç də anlama-
yan sagirdlər tez keçirlər öz yerlərinə. Səttar müəllim özünə gələr-gəlməz narazılıqla: “Mü-
əllim, sən bu uşaqlara salam vermək qaydasını öyrətməmisən?”— soruşur.
Bu qaydadan (Müəllim sinfə daxil olarkən şagirdlərin ayağa qalxması və o, “Salam,uşaq-
lar!” dedikdə, şagirdlərin də hamılıqla “Salam, müəllim!” deməsi qaydasından) hələ özü də xə-
bərsiz olan müəllim elə başa düşür ki, inspektor şagirdlərin ədəblə, bir-bir irəli çıxıb əl ver-
məyi bacarmadıqlarına işarə vurur. Uşaqların əlindən neçə aydan bıri boğaza yığılmış Abbas-
qulu müəllim bu sözləri eşidəndə bomba kimi partlayır:
-- Əşi, bınnar salam verməli məxluqdu? Özün gördün ki!.. Bir salam verdin, az qalmışdı-
lar səni tapdalayıf öldürələr!!.
O ğ u r l u q
Uzun müddət təhsil şöbəsində işləmiş yaxın dostum mərhum Yusif müəllim şöbənin di-
gər bir işçisi ilə rayon mərkəzindən xeyli uzaq olan bir neçə məktəbə ezam edilibmiş. Bu məktəb-
lərdən birində yoxlama apardıqları ilk günün axşamı direktor onları öz evinə dəvət edir və həyə-
tə çatan kimi bir toyuq kəsib verir arvadına ki, tez yemək hazırlasın, qonaqlar acdılar.
Bu evin yalnız bir otağında soba varmış. Ev sahibi və qonaqlar həmin otaqda əyləşirlər. Bir
az keçmiş direktorun arvadı içərisində toyuq əti və su olan iri bir qazanı gətirib qoyur sobanın
üstünə.Hava qaralar-qaralmaz gəlhagəl başlayır; qonşular, müəllimlər, kəndin briqadiri, sovet
sədri, mühasib... Rəhmətlik Yusif ayiq adamdı: baxır ki, içəriyə hər təzə qonaq girəndə qadın
qazanın qapağını qaldırıb içinə su tökür.
Qışın uzun gecəsi, ucqar dağ kəndinin çoxdan bəri qonaq görməyən adamları, yorucu söh-
bətlər və ac qonaqlar.. Axır ki, yemək hazır olur, süfrəyə turşular, içkilər qoyulur. Bura o qədər
adam yığışıbmış ki, biçarə qadn hərəyə yalniz bir tikə ət və bir kartof bölüşdürə bilir. Hörmət
əlaməti olaraq toyuğun budları qonaqlara verilir. Yusif görür ki, hamı çörəyini xörəyin suyuna
batırıb yeyir, qismətinə düşmüş bir tikə əti sonraya saxlayır. O, ac olduğu üçün toyuğun budun-
dan başlayır. Bir az keçmiş qəflətən işıqlar sönür. Ev sahibləri lampa hayında ikən bir neçə adam
kibrit çəkib otağı işıqlandırır. Yanında əyləşənlərdən biri də kibrit yandıranda Yusif tez üfürüb
alovu söndürür və özü ilə üzbəüz oturmuş iş yoldaşının boşqabından toyuq budunu götürüb
öz qabındakı suyun altında gizlədir. Şox şəkmir, lampanı yandırıb gətirirlər otağa, məclis yeni-
dən davam edir. Yusifin gözü iş yoldaşındaymış; o öz boşqabında budu görməyəndə qapqara
qaralır, qaş-qabağını töküb əlini süfrədən çəkir. Yusif gülə-gülə ona doğru əyilib astadan: “Ə,
narahat olma, yeməyini ye! Bud məndədi,-- deyir.
“ Ç ı k ı t m a”
Ya arıqlığına, ya adamlarla ünsiyyətdən çəkindiyinə, yaxud yaşı çox ötsə də, evlənmədiyi-
nə görəydi, bilmirəm, ona Quru Kərim deyirdilər. Həmişə şalvarının balağını corablarının içi-
nə salar, yayın qızmar havalarında belə, papağını başından çıxarmaz, əyninə nimdaş bir pen-
cək, qışda köhnə, süzülmüş palto geyinərdi. O, harda beyninə versə, orda tütək çalardı; kü-
çədə getdiyi yerdə, oturduğu yerdə... Tütəyi də həmişə pencəyinin cibində olardı.
Laçında Quru Kərim kimi, yaşları xeyli ötsə də, ailə həyatı qurmayan adamlar vardı. Be-
lələrindən biri də rayonun məsul vəzifə sahiblərindən olan Mələk xanımdı. O, həqiqətən, ya-
raşıqlı, xoşsifət, şirindil və xanım-xatın bir qadındı. Evlənməməsinin səbəbi, bəlkə də, gənc yaş-
larından müxtəlif rəhbər vəzifələrdə işləməsi idi.
Bir gün Mələk xanım küçədə gedərkən Quru Kərimlə rastlaşır. O , yan-yörəni xamuş-
luq görüb, Kərimə sataşmaq fikrinə düşür:
-- Nə təhərsən, ay Kərim?
-- Sağ ol, dolanıram.
-- Kərim!.. Deyirəm, görən, nə təhər olajax, sən də bu dünyadan nakam gedəssən,
mən də.
-- Yox, heylə dəyil! Sən, heç olmasa, aradabir çıkıtma eləmisən,-- Kərim şəhadət bar-
mağını ağzına soxub çıxarır və Mələk xanımın gözləri bərabərində yuxarı qaldırır,-- amma
mən bax belə gedəjəm.
(Davamı var)
24 fevral 2017-ci il
Müəllif: Əslixan Hüseynoğlu
Təqdim etdi: Sultan Laçın